Ambulancezorg Gelderland Zuid heeft een eigen cliëntenraad. Deze cliëntenraad vertegenwoordigt de algemene belangen van u als cliënt die gebruik maakt van ambulancevervoer. Wij adviseren de directie en het management, gevraagd en ongevraagd, over (algemene) onderwerpen die u als cliënt aangaan. De cliëntenraad werkt op deze wijze mee aan de kwaliteit van de ambulancezorg vanuit cliëntpersperspectief.
De cliëntenraad Gelderland-Zuid, bestaat uit de volgende vijf deelnemers:
Een adviseur van Zorgbelang Inclusief ondersteunt de cliëntenraad bij haar werkzaamheden.
De cliëntenraad komt (ten minste) 4 x per jaar bijeen met de directeur, de beleidsadviseur en de medisch manager (op afroep) van Ambulancezorg-Gelderland-Zuid Tijdens deze vergaderingen wordt er gesproken over specifieke onderwerpen die u als cliënt aangaan. Hierbij kunt u denken aan o.a.:
Wij horen graag uw ervaringen met de ambulancezorg. Wij willen de kwaliteit van de ambulancezorg verbeteren of behouden met uw opmerkingen, ervaringen en adviezen. Daarvoor kunt ons bereiken via cliëntenraad@vrgz.nl. Ook kunt u via het algemene nummer van de ambulancedienst (088 - 457 50 50) melden dat u contact met ons zoekt. Wij nemen daarna z.s.m. contact met u op.
Wij behartigen specifiek de belangen van u als cliënt en niet de klachten. Voor individuele klachten over de zorg die u heeft ontvangen kunt u gebruikmaken van de klachtenprocedure van de Ambulancezorg Gelderland Zuid. U kunt uw individuele klacht ook mailen naar secretariaatambulancezorggz@vrgz.nl of bellen via het algemene nummer 088 - 457 50 50.
Deel deze informatie via: