Nieuws

Snel alarmeren en informeren

Bij een flink incident of een crisis in uw buurt gebruiken we verschillende manieren om u te alarmeren en te informeren. De wijze waarop is afhankelijk van het incident. Bij bijvoorbeeld een grote brand zullen de hulpdiensten in de directe omgeving deur aan deur gaan om te checken of u al gevlucht bent voor het gevaar of u te helpen vluchten.

Vervolgens wordt in samenspraak met een communicatieadviseur de aanpak bepaald die het beste past bij het incident. Zo kunnen we besluiten om voor een bepaald gebied (waar bijvoorbeeld de rook naartoe waait) een NL-Alert te versturen, de sirenes aan te zetten of te kiezen voor Twitter of Facebook. Ook kunnen we een speciale website online plaatsen waar de informatie verzameld wordt.

Daarnaast staan onze woordvoerders de media te woord, waardoor u via verschillende kanalen goed geïnformeerd blijft. En in de meest extreme situatie kan Omroep Gelderland dienen als rampenzender.

Bekijk het volledige overzicht van onze crisiscommunicatiekanalen.

Wat kunt u zelf doen?

Wilt u direct informatie bij een noodsituatie, dan is het advies om sowieso NL-Alert te activeren op uw telefoon. Daarnaast kunt u ons volgen via sociale media en de frequentie van Omroep Gelderland  (89.1 Mhz en 99.6 Mhz) in te stellen op uw (auto)radio.