Voorwoord

Elk jaar brengt zijn eigen bijzonderhedenMarijke.jpg (1) mee, sommige voorzien, andere onverwacht. Dat laatste geldt zeker voor een organisatie als de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (VRGZ). Ons werk bestaat immers voor een groot deel uit het ondernemen van actie op onverwachte gebeurtenissen, en het ons daarop voorbereiden.

Zo ook 2014: welke projecten, bijeenkomsten, oefeningen en incidenten sprongen in het oog? Met dit jaaroverzicht hopen we u een goed beeld te geven van de bijzonderheden van het afgelopen jaar. Per sector leest u de belangrijkste thema’s terug. En via de tijdlijn kunt u 2014 nog eens ‘doorbladeren’. Daarbij passeren grote en kleinere gebeurtenissen de revue: van een zes dagen durende brandweerinzet in Zaltbommel tot een brandweerman die voorleest op school, en van de goed onthaalde netwerkdag voor alle officieren van dienst-bevolkingszorg in Nederland tot een indrukwekkende oefening op het terrein van het Radboudumc.

Tot slot nog een laatste reden waarom 2014 een bijzonder jaar was voor de VRGZ: als organisatie van samenwerkende hulpdiensten van en voor de gemeenten in Gelderland-Zuid bestonden we 10 jaar. Een mooi jubileum, dat we natuurlijk niet onopgemerkt voorbij hebben laten gaan!

Ik wens u veel leesplezier.

Marijke van Veen
Algemeen directeur Veiligheidsregio Gelderland-Zuid